Trigliceridele reprezintă un tip de grăsime care se găsește în corpul uman. Atunci când corpul primește mai multe calorii decât are nevoie, le convertește în trigliceride și le depozitează pentru a le utiliza mai târziu. Prea multe trigliceride în sânge, însă, cresc riscul de boli cardiovasculare, așa că iată ce e bine să faci:

nivelul trigliceridelor

Să reduci grăsimile saturate și pe cele trans

Produsele din carne de porc prăjite, puiul prăjit, gogoșile, chipsurile sau burgerii conțin multe grăsimi rele. Deși au un gust foarte bun și probabil ți-e greu să renunți complet la ele, e indicat să le consumi mai rar dacă vrei să îți reduci nivelul trigliceridelor.

Să limitezi consumul de zahăr

Prea mult zahăr se transformă și el în trigliceride. Prăjiturile, fursecurile și bomboanele pe care le ronțăi zilnic contribuie la creșterea nivelului de trigliceride, așa că e bine să le consumi cu moderație, o dată pe săptămână sau mai rar.

Să mănânci mai multe fibre

Specialiștii spun că e bine să consumi fibre (fructe, legume crude, leguminoase) la fiecare masă. Acestea scad absorbția grăsimilor și a zahărului la nivelul intestinului subțire, ceea ce ajută la scăderea numărului de trigliceride din sânge.

Să consumi pește gras

Tonul, heringul, somonul sunt surse bune de acizi grași Omega 3. Dacă mănânci câte o porție de pește de două ori pe săptămână, nivelul trigliceridelor tale va coborî.

Să ai un program regulat de mese

Dacă vrei ca trigliceridele tale să se încadreze în limite normale, e indicat să iei 3 mese pe zi și 2 gustări, de preferat la ore fixe.

Să reduci consumul de alcool

Alcoolul e bogat în zahăr și calorii, iar dacă acestea rămân neutilizate, pot fi convertite în trigliceride. Indiferent că preferi vinul, berea sau alte tipuri de alcool, e bine să le consumi cu moderație.

Să mănânci nuci

Studiile au arătat că un consum regulat de nuci, caju, migdale, fistic au efect în scăderea nivelului de trigliceride. Acestea sunt, însă, pline de calorii, așa că e bine să nu depășești 50 de grame pe zi.

Articole Asemanatoare si de Interes pentru Dvs